+32 (0)56 36 17 10 ma. t/m vr. van 8-12 en 13:30-17:00
×

Nieuwtjes en klanten in de kijker

Lees onze nieuwtjes op de site en blijf  via onze nieuwsbrief op de hoogte van nieuwe diensten en belangrijke wijzigingen op vlak van uw risico's.

Klantenzones

Digitale leven

Belgen zijn grote internetgebruikers. Liefst 98% gebruikt het internet dagelijks: e-mails, sociale netwerken, online aankopen, … Het is dan ook niet meer weg te denken uit ons leven. Maar het betekent ook dat we meer risico lopen. Een identiteit kan gestolen worden, net als persoonsgegevens die online opgeslagen zijn. Er kunnen geschillen ontstaan met e-handelaars. En een reputatie kan ook online schade toegebracht worden.

Internet of Things

Ook het Internet of Things waarbij dagdagelijkse voorwerpen met het internet verbonden worden, vormen een grote bron van risico. De evolutie hierin gaat razendsnel.

Enkele bestaande toepassingen waar u misschien niet aan dacht:

Een koffiezetapparaat dat u kan bedienen met uw tablet. 

Een rookmelder die u op uw smartphone laat weten waar in uw bedrijf de rook zich exact ontwikkelt.

Printers die draadloos verbonden zijn. Sommige modellen slaan afgedrukte documenten tot een jaar ver op.

GSM’s, voertuigen, machines, alarmsystemen, camerabewaking worden allemaal draadloos verbonden voor verschillende toepassingen. 

Een koffiezetapparaat dat u kan bedienen met uw tablet. 

Een rookmelder die u op uw smartphone laat weten waar in uw bedrijf de rook zich exact ontwikkelt.

Printers die draadloos verbonden zijn. Sommige modellen slaan afgedrukte documenten tot een jaar ver op.

GSM’s, voertuigen, machines, alarmsystemen, camerabewaking worden allemaal draadloos verbonden voor verschillende toepassingen. 

We lopen dus een groot risico wat de beveiliging van die online verbonden voorwerpen betreft. Via deze toestellen proberen hackers de mogelijkheid in uw privé netwerk binnen te dringen.

Verzekering EPROTECT

De verzekering EPROTECT is een uitstekende bescherming en bijstand voor het leven online.

Deze verzekering verdedigt uw belangen, via minnelijke schikking als het kan, via gerechtelijke weg als het moet. In dat geval betalen ze de kosten voor de verdediging binnen de grenzen zoals voorzien in de polis.

Identiteitsdiefstal

Stel dat iemand uw identiteit en e-mailadres steelt en met uw gegevens een andere burger bedreigt of stalkt via het internet.

De identiteitsdiefstal wijst op een niet-toegestaan gebruik van identificatie- en authentificatiegegevens van de verzekerde met de bedoeling een bedrieglijke handeling uit te voeren die schade berokkent.

De identificatiegegevens hebben betrekking op gegevens van de burgerlijke staat van de verzekerde zoals …

… het postadres of fysieke adres

… de identiteitskaart

… het paspoort

… het rijbewijs

het inschrijvingsbewijs van een voertuig toebehorend aan de verzekerde

… het bankidentiteitsbewijs

… het nummer van de sociale zekerheid

De authentificatiegegevens hebben betrekking op …

... identificeerders

… logins, paswoorden

… IP-adressen

… e-mailadressen

… nummers van bankkaarten (wanneer geen enkele debitering werd uitgevoerd)

… vingerafdrukken

 

Frauduleus gebruik van betaalmiddelen

Stel dat uw bankgegevens worden gestolen en gebruikt voor de aankoop van computermateriaal. Een tijdje later valt bij u de factuur in de bus.

Het frauduleus gebruik van betaalmiddelen, dat overeenstemt met het niet-toegestaan gebruik van …

cheques

cheques

(uitgezonderd reischeques, restauranttickets en ecocheques)

bankkaarten

bankkaarten

(aankopen en geldafhaling aan geldautomaten)

elektronisch geld

elektronisch geld

(elke monetaire waarde die een vordering op een emittent vertegenwoordigt die op een elektronische drager opgeslagen is)

Aantasting van e-reputatie

Stel dat iemand laster over u verspreidt op verschillende websites en de sociale media en uw reputatie lijdt er onder.

De verzekering brengt u in contact met gespecialiseerde deskundigen en nemen de kosten en honoraria ten laste voor de verrichtingen van het opschonen en verdringen van informatie (onder voorbehoud van de voorwaarden van dekking en de uitsluitingen).

Deze deskundige zal als opdracht hebben om informatie te verwijderen die u schade kan berokkenen. Bij de onmogelijkheid van het verwijderen van schadelijke informatie zal de deskundige overgaan tot het verdringen van de informatie onder voorbehoud van de technische beperkingen verbonden aan internet.

De verplichting van de maatschappij en van de deskundige om over te gaan tot het verwijderen of verbergen van informatie die u schade kan berokkenen vormt een verbintenis van middel en niet van resultaat.

Geschillen met e-handelaars na aankoop van goederen en diensten

Stel dat u enkele flessen wijn koopt via een online wijnhandel. Uiteindelijk blijkt dat u onbewust ingeschreven bent voor een minimale maandelijkse afname van zes flessen en dit een jaar lang. De ‘kleine lettertjes’ in de algemene voorwaarden waren absoluut niet duidelijk en zelfs misleidend opgesteld.

De verzekeringsmaatschappij analyseert de juridische aspecten van de betwiste situatie, verlenen u gepersonaliseerd advies met het oog op een oplossing en bepalen de beste aan te nemen houding om uw belangen te verdedigen.  De maatschappij zal tussenkomen om uw rechten te laten gelden en de handelaar herinneren aan zijn rechten en plichten. Indien een juridische procedure wordt opgestart zal de maatschappij instaan voor het vergoeden van de gerechtskosten voor zover ze opgenomen zijn in de voorwaarden.

Uw digitale handel en wandel beschermen?

Wij adviseren u op maat hoe u uw digitaal leven kan beschermen.

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×